Činjenice koje morate znati o velikim i malim servisima automobila

car-service-2191188_640

Redovno servisiranje automobila posebno je važna stavka u kvalitetnom održavanju svakog vozila i nikako ne bi smelo biti preskočeno ili zaboravljeno. Automobilima je potrebna redovna briga kako bi uvek bili jednako funkcionalni i bezbedni za vožnju.

Situacija koju svaki vozač sigurno želi da izbegne jeste kvar u trenucima kada mu je automobil najpotrebniji, bilo da je to prilikom obavljanja svakodnevnih aktivnosti ili još gore ako se zaputi na duži put. Da ne bi došlo do takvih ili sličnih neprijatnih iznenađenja važno je posvetiti se svom automobilu i redovno ga održavati.

Koji su benefiti redovnog servisiranja vozila?

Stara narodna izreka kaže da je bolje sprečiti nego lečiti. Ista tvrdnja se može primeniti i kada je u pitanju servisiranje automobila. Svaki mali servis, ali i veliki servis je potrebno obaviti tačno onda kada je to predviđeno, a ne čekati da dođe do većeg problema i pogoršanja situacije.

Činjenica je da ljudi pokušavaju da odlože redovno servisiranje kako bi uštedeli novac, s obzirom da, u zavisnosti od toga koji tip automobila vozite, cene servisa mogu varirati i dostići izuzetno velike sume novca. Novi auto delovi, njihova zamena i sam rad majstora mogu biti skupi, ali ako ulaganje u automobil posmatrate kao ulaganje usvoju budućnost i bezbednost onda to svakako vredi troška.

Glavni „organ“ svakog automobila je njegov motor i stoga je posebno važno posvetiti se brizi o njemu. Kako bi se maksimalno iskoristile sve performanse i mogućnosti motora neophodna je redovna kontrola i održavanje sistema za podmazivanje, kao i sistema za hlađenje motora.

grinding-2755561_640

Na koliko se radi veliki servis?

Mnogi vozači dolaze u zabludu kada je u pitanju veliki servis s obzirom na to da se mogu pronaći različita mišljenja i podaci o tome kada i na koliko se radi veliki servis. Postoje informacije da bi na nekim automobilima bilo dovoljno raditi veliki servis i zamenu zupčastog kaiša na svakih 10 godina ili na svakih pređenih 120 ili čak 240 hiljada kilometara. Ipak, istina je da bi bilo preporučljivo odraditi veliki servis na svakih 60 do 80 hiljada pređenih kilometara ili na svakih četiri do pet godina. Svakako, u zavisnosti od različitih faktora, poput vremenskih prilika, terena po kojem se vozi i slično, moguće je da će pojedinim automobila i ranije biti potrebno servisiranje.

Šta se menja prilikom velikog servisa?

Prvo na spisku je zamena zupčastog kaiša, ali je svakako jednako važno promeniti i klinasti kaiš, španer, vodenu pumpu, antifriz, rolere. Zamena zupčastog kaiša je neophodna, čak i kada odokativno deluje neoštećeno, jer njegovo pucanje ili pucanje nekog od zubaca kaiša može dovesti do potpune štete.

Na koliko se radi mali servis?

Mali servis spada u redovno održavanje vozila i veoma je bitno podjednako ozbiljno shvatiti i taj zadatak. Nema dileme kada je u pitanju odgovor na pitanje na koliko se radi mali servis – u idealnim uslovima jednom godišnje ili na svakih 10 hiljada pređenih kilometara, ali svaki majstor će vam savetovati da osluškujete svoj automobil i prema njegovom ponašanju prekratite to vreme ako je neophodno.

Šta se menja prilikom malog servisa?

U mali servis ubrajaju se zamena motornog ulja, filtera za vazduh i za gorivo, ali i zamena svećica, grejača, tečnosti za kočnice, rashladne tečnosti, remenja.

Automobili, pored toga što su prevozno sredstvo, predstavljaju i deo svakodnevnice i života svakog vozača. Zbog toga ulaganje u automobil ne bi trebalo da predstavlja obavezu već naviku. Zato je važno da za svoj automobil birate najbolje delove. U online prodavnici Karoserija.rs možete pronaći mnogobrojne nove auto delove kao i sve što vam je neophodno za vaš automobil po najpristupačnijim cenama.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *