Kako biti bezbedan u saobraćaju 

saobraćaj

Automobil može biti sjajni savremeni pomoćnik u boljoj organizaciji vremena i života.

Da bi automobil ispunjavao svoju svrhu adekvatno i bio olakšica u životu ljudi, potrebna mu je konstantna pažnja i strogo održavanje. Pored održavanja, u auto servisima, bitno je izvoditi i druge dodatne radove, počev od dijagnostike, popravki, zamene delova pa do ugradnje raznih elemenata u moderne i bezbednosne svrhe. 

Kako treba održavati automobil

Održavanje automobila se izvršava kao prevencija za kvarove. Pravovremeni pregledi mogu sprečiti nastanak kvarova ili uspešno sanirati kvar u početnoj fazi kako kasnije popravka ne bi bila znatno skuplja. Zakoni fizike imaju dejstvo na svaki automobil na isti način, kao i uticaj faktora okoline, pa tako automobil može trpeti opterećenja raznih mehaničkih sila kao što su vibracija, trenje, pritisak, zatim, nagle promene temperature, kondenz i slično, što vremenom dovoditi do oštećenja, a oštećenja do nezgoda na putevima. Veoma je bitno pravilno održavati automobil, i to na dnevnom, sezonskom i povremenom nivou. U sklopu dnevnog održavanja automobila, pre putovanja svaki aktivni vozač treba proveriti stanje električne opreme, položaj ogledala, rad senzora i opšte stanje automobila, a periodično vršiti pregled nivoa tečnosti. Zatim, u zavisnosti od pređene kilometraže vršiti zamenu raznih filtera, svećica, podmazivati šarke od haube i vrata, proveravati  stanje guma, kočionog sistema i šasija, kao i drugih elemenata za identifikaciju problema. Na svakih pređenih 30 hiljada kilometara, bitna je uopštena dijagnostika, a to uključuje potrebu za proverom antifriza, zamenom svih tečnosti u automobilu, razvodnog remena, ležajeva i slično. 

Kvar ležajeva i razlozi

Ležajevi automobila se najčešće kvare usled velike kilometraže, pa je njihova zamena neminovna okvirno između 40 i 120 hiljada pređenih kilometara. Zatim, ukoliko ležaj nije dobro podmazan ili masti cure, već nakon nekoliko hiljada kilometara možete čuti specifične vibracione zvukove koji govore o kvaru. Ležajevi se takođe troše prilikom vožnje automobila učestalim velikim brzinama, kao i prilikom nepropisne ugradnje loših autoservisa. Ukoliko su previše zategnuti može se dogoditi da se pregrevaju i doprinose kvaru. Čest uzrok kvara jeste i vlaga, korozivnost kao i prljavština koja tom prilikom prodire u sam ležaj. Radni vek ležajeva se može smanjiti i prilikom neravnina na putevima pa je bitno voziti propisanom brzinom i pažljivo. 

Kako prepoznati neispravnost ležajeva

Da biste prepoznali neispravnost ležajeva i pravovremeno ih zamenili, možete se služiti određenim trikovima u saobraćaju. Ukoliko su bezbedni uslovi, isključite gas pre skretanja kako biste umanjili bučnost motora i bili u boljoj mogućnosti da osluškujete dok se krećete u krivini. Ukoliko se pojavi određeno zujanje prilikom skretanja u desnu stranu, znajte da je to pokazatelj da je vaš levi ležaj neispravan, i obrnuto. Drugi pokazatelj neispravnosti jeste veća potrošnja goriva nego inače, a ne treba zanemariti ni slučaj efekta „proklizavanja“ automobila. U određenoj situaciji može se dogoditi da čak i čitav točak otpadne, zato je bitno da predvidite moguć potpuni krah ležajeva. 

Ležajevi SKF za bezbednost u saobraćaju

Ukoliko je jedan ležaj u kvaru, drugi će takođe u bliskoj budućnosti zahtevati zamenu. U tu svrhu, možete se koristiti ležajevima SKF, kompanije koja je vodeća po nivou kvaliteta u proizvodnoj delatnosti. Izrađeni po svetskim standardima, ležajevi SKF imaju performanse koje odgovaraju svakom potrošaču kojem je bitan tehnološki razvoj i sigurnost. U ponudi izloženi su ležajevi SKF sa svim potrebnim elementima, od običnih kugličnih ležajeva do specifičnih senzornih ležajeva koji putem moderne tehnologije vrše prenos informacija o bilo kakvom kvaru. Razmislite o nezgodama koje možete sprečiti koristeći se poduhvatima ove kompanije.   

 

 

 

 

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *