Kako sprečiti novi napad gihta?

giht

Svako ko je jednom imao giht tj. ko je imao napad gihta zna koliko je to bolno i neprijatno.

Naravno i potpuno očekivano, cilj svih koji su to prošli je da im se napad nikada više ne ponovi. Neke osobe, koji su imale ovo neprijatno iskustvo, nakon njega menjaju određene životne navike, pokušavaju da se zdravije hrane i da generalno zdravije žive. Međutim, ima i onih koji nastavljaju da žive kao i pre napada i nastavljaju sa aktivnostima koje će prilično izvesno dovesti do ponovnog javljanja gihta. Neko čak i ne zna kako treba da se ponaša, ne zna šta je sve opasno i šta sve može da izazove napad gihta, a ne žele ni da se konsultuju sa lekarima.

U ovom tekstu možete pročitati nekoliko saveta kojih bi trebalo da se pridržavate ukoliko želite da držite giht pod kontrolom. Vreme je za promene.

Ograničite unos kalorija

Ne treba da konzumirate previše kaloričnu hranu, ukoliko ste već imali problema sa gihtom, a takođe treba uvek da vodite računa o kilaži. Dakle, to ne znači da treba da se izgladnjujete, već samo znači da treba malo zdravije da se hranite i da ne dozvolite sebi da se ugojite. Potrebno je da osluškujete svoje telo, jer samo na taj način možete da regulišete i težinu i zdravlje. Zato nikako ne treba da unosite previše kaloričnu hranu i trebalo bi da na dnevnom nivou unosite onoliko kalorija koliko je preporučeno tj. neophodno.

Bez ekstremnih dijeta ukoliko ste već imali napad gihta

Kada imate giht važno je uspostaviti određeni balans. Dakle, ekstremene dijete takođe mogu da predstavljaju problem, podjednako kao i gojaznost. Naime, takve dijete su restriktivne i mogu i te kako loše da utiču na one koji ih primenjuju, jer se kilogrami onda naglo gube, a uz to organizmu mogu da nedostaju neophodne hranljive supstance. Samim tim moguće je i da se poveća koncentracija mokraćne kiseline u krvi, a upravo zadržavanje te mokraćne kiseline u krvi i uzrokuje giht.

Dakle, krajnosti ni u kom slučaju nisu dobre. Važno je da smršate ukoliko imte višak kilograma, ali je isto tako važno da jedete sve ono što je zdravo i što vam daje snagu da nastavite dalje. Jer hrana jeste naše gorivo i nemojte nikada imati negativan odnos prema hrani, jer nam je neophodna. Tek kada zavolite hranu stvarno i kada krenete da cenite zdravu hranu, onda ćete zaista i biti zdravi i otklonićete u tom smislu mogućnost da se giht ponovo javi.

Manje hedonističkih zadovoljstava

Možda ste do sada i čuli da je giht bolest kraljeva i generalno ljudi koji su bogati. Zašto? Pa zato što se giht između ostalog javlja i kada se preteruje u nekim hedonističkim zadovoljstvima. Bilo da se preteruje u hrani, alkoholu, cigaretama ili nekom drugom segmentu, kao i preterivanje u svemu ovome zajedno, jeste put koji vodi ka pojavi gihta. I ne naravno kod svih, ali postoje i one osobe koje su pogodnije iz nekog razloga za to. Zato put koji bi trebalo da izbegavate svakako jeste put hedonističkih zadovoljstava kao što su alkohol i cigarete.

Izvor: Probotanic

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *