Najčešće greške kod polaganje vožnje

Ljudi su nesavršena ljudska bića. Kao takva, skloni smo pravljenju grešaka. Malih i velikih. One greške koje nas koštaju živaca, novca i onih koje nas koštaju i jednog i drugog.

voznja auta

Neke greške zaboravimo. Ne naučimo iz njih i ponovimo. A iz nekih grešaka, jednostavno naučimo i više ih vrlo retko napravimo.

Shodno tome, bitan je stav koji izgradimo o greškama. Kako nema nepogrešivih ljudi i kako se niko nije naučen rodio, treba da učimo iz naših i tuđih grešaka. Slično tome su i greške koje pravimo pri polaganju za auto, odnosno kada se obavlja polaganje za B kategoriju. Kako bi ih izbegao, izdvojili smo ti par najčešćih grešaka kod polaganja vožnje na koje treba da obratiš pažnju.

Provera i pokretanje vozila

Najčešći problem kod polaganja vožnje jeste što ne verujemo u sebe. Zlatno pravilo kog treba da se držiš jeste ,,strpljen-spašen“. Prvo i osnovno sedni u auto i udahni duboko. Potom namesti stolicu tako da tebi bude udobna. Nećeš verovati koliko ljudi padne polaganje vožnje samo zbog toga!

Potom stavi pojas, namesti retrovizor i ogledala. Spusti ručnu pa uključi svetla. Okreni ključ tek kad si siguran da si sve prethodno uradio. Ubaci u prvu pa u drugu i samo lagano. Nigde ne žuri, imaš vremena, kao i komisija.

Poštuj trougao!

Druga najčešća greška koja te može koštati uspešnog polaganja vožnje jeste neobraćanje dovoljne pažnje i nepoštovanje znaka ,,pravo prvenstvo prolaza“ iliti čuvenog trougla. U ovom slučaju, skretanje se vrši sa proverom i obavezom propuštanja svih vozila. Zbog toga se zaustavljamo kada ima drugih vozila koja nam idu u susret. Nezaustavljanje ili neblagovremeno postupanje po predmetnom znaku može te koštati ispita.

Kočnica, kvačilo, gas

Kočnica, kvačilo, gas predstavljaju sveto trojstvo u svetu automobila. Bez toga ne možeš voziti auto, pa je to treća najčešća greška koja se pravi pri polaganju vožnje. Uvek obrati pažnju kad pokrećeš auto ili menjaš brzinu da poštuješ naznačeni redosled. Ukoliko ga se ne pridržavaš može da se desi brujanje, ,,štucanje“ i gašenje auta, trošenje limele i kvarenje samog menjača. Naravno, koštaće te i polaganja vožnje, jer ispit nećeš položiti.

Volan

Pravilo je da se volan drži sa dve ruke, u položaju kazaljki na satu 10 do 2. Prilikom skretanja, na volanu su obe ruke. Nema ukrštanja niti okretanja volana sa unutrašnje strane. Nepridržavanje ovih pravila vodi do neuspešnog polaganja vožnje. Pošto se držanja volana uči sa instruktorom na prvom času i pošto istim upravljaš vozilom, komisija će posebno obratiti pažnju na to kako držiš volan.

Skretanje

Način skretanje, takođe, predstavlja najčešću grešku pri polaganju vožnje. Kako bi izbegao tu grešku i uspešno položio vozački ispit, trebalo bi da se pridržavaš dva mala pravila. Pravilo leve strane je prvo pravilo. Skretanje u levo na raskrsnici je izuzetno opasna radnja, jer traži dobru procenu brzine i udaljenosti automobila koji dolazi iz suprotnog smera, a koji ima prednost.

Ukoliko automobil koji dolazi iz suprotnog smera mora da menja pravac i brzinu, zbog tvog auta, koji skreće u levo, pao si vozački ispit. Drugo pravilo skretanja jeste da kad skrećeš u desno, voziš uz desnu ivicu puta.

Kretanje po putu

Nepoštovanje pravila kretanja po putu može te koštati negativnog boda. Ipak, uz svu stresnu atmosferu polaganja vožnje, komisiju koja se vozi sa tobom i lovi najmanju grešku, poslednje što ti treba jeste skupljanje negativnih bodova.

Kako bi to izbegao, uvek vozi uz desnu ivicu saobraćajne trake bez obzira koliko ti se čini da je široka. Naravno, izuzetak su slučajevi obilaženja ili preticanja.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *