U eri XXI veka i digitalnog okruženja, izrada online prodavnica postala je nužna radi bržeg i efikasnijeg poslovanja. Predstavljajući svojevrsni softver za trgovinu, daje joj nove obrise i pruža mnoge benefite i prodavcima i kupcima.
POZICIONIRANJE NA TRŽIŠTU
Izrada online prodavnica podrazumeva i zakupljivanje određenog domena, a zahvaljujući različitim strategijama, koje se sprovode i po njenom puštanju u rad, web radnja pozicionira se na internet tržištu. Ono nema granica i svima je lako dostupno, takođe i sa različitih uređaja, u svako doba dana i sa svih lokacija, što čini njenu glavnu prednost nad standardnim prodajnim objektima.
KOME JE TO POTREBNO?
Svi preduzetnici koji u opisu svoga posla imaju bilo koji vid prodaje, nezavisno od vrste artikala, mogu se opredeliti za izradu online prodavnica. Takođe, količina asortimana nije ograničena – od svega nekoliko artikala, pa sve do više hiljada, s mogućnošću stalnog dodavanja. Zahvaljujući internet prodaji, kao firma možete se istaći na tržištu, te ostvariti prednost nad konkurencijom i potom veći profit. Lakoća trgovine i brzina protoka informacija pogoduje i kupcima i prodavcima, te otuda nije čudno što se pojedinci opredeljuju samo za online prodaju/kupovinu.
PREDNOSTI KOJE NOSI SA SOBOM
Popularnost izrade internet prodavnica s vremenom sasvim opravdano raste – ljudi bivaju svesniji potencijala koji internet nosi sa sobom, veličine ovog tržišta, efektnijeg načina reklamiranja u digitalnom okruženju, uštede vremena prilikom sagledavanja ponude, informisanja i naposletku kupovine. Samo predstavljanje proizvoda je takođe delotvornije, preglednije i konkretnije.
Budući da u internet prodavnici može postojati mnogo kategorija i potkategorija, koje olakšavaju pretragu željenog proizvoda, korisnici mogu vrlo jednostavno da se kreću njome, pretražuju, poručuju. Takođe, zahvaljujući specijalizovanim programima, njome se može upravljati sa više naloga, s različitim ovlašćenjima. Postojanje četa omogućava i direktan kontakt kupca sa prodavcima.
NAJPRE: FUNKCIONALNOST
Najbitnije je da je ovaj način kupovine i prodaje i bezbedan i praktičan, kako za prodavce, tako i za konzumente. U zavisnosti od pojedinačnih potreba, profesionalci će prilikom izrade online prodavnice u nju implementirati sve željene parametre, te napraviti baš onakvu kakvu želimo.
Tako se, u okviru web shopa, može prikazivati neograničen broj proizvoda, klasifikovanih u takođe neograničen broj kategorija i potkategorija, dok svaku od kategorija, kao i sve artikle, može pratiti prikladan opis. Dalje, pretraga željenih proizvoda jednostavna je, brza i laka, a proizvodi na akciji mogu biti posebno izdvojeni. Potom, možemo birati opciju prikazivanja poslednje pregledanih proizvoda ili pak srodnih artikala. Takođe, možemo imati i mogućnost menjanja jezika, kao i izbora načina plaćanja, na primer karticom, pouzećem. Pored ovih, postoje i brojne druge opcije.
STALNO UNAPREĐIVANJE
Nakon izrade online prodavnice, odnosno njenog puštanja u promet, bitno je i kasnije voditi računa o njoj, unapređivati je i razvijati kako bismo došli do što većeg broja mušterija. Između ostalog, važno je ažuriranje prodajnog programa i rad na bezbednosti web radnje, potom na reklamiranju i promovisanju na internetu – što se uobičajeno sprovodi SEO optimizacijom, Adwords kampanjom i potonjim prezentovanjem na socijalnim mrežama.
Ne treba zaboraviti ni da uspeh ponekad donosi i vizuelna manifestacija, te je otuda uvek bolje izabrati unikatan dizajn, te i po njemu biti prepoznatljiv.