Šta je laneno seme?

Seme lana je jedan od najmoćnijih izvora omega 3 masnih kiselina nađenih u prirodi. Ono ima čitav niz zdravstvenih blagodeti, a najbolje od svega je što one važe za svakoga. Nastavite sa čitanjem da biste saznali više.

Laneno seme
Laneno seme

Laneno seme je najbogatiji izvor omega 3 esencijalnih masnih kiselina. Ono sadrži oko 50 posto omega 3s, gotovo dvostruko više nego što je sadržano u ribljem ulju.

Pošto potiče iz biljnog izvora, ovo seme je savršeno za vegeterijansku i vegansku ishranu, mada ima koristi za svakoga.

Ulje lanenog semena se razlikuje od većine biljnih ulja po tome što proizvodi linoleinsku i alfa linolensku kiselinu, koje su potrebne organizmu, a dobijaju se putem ishrane.

Blagodeti lanenog semena

Laneno seme poboljšava kvalitet kose, noktiju i kože, pomaže da se reguliše telesna težina, snize holesterol i krvni pritisak, a takođe sprečava i pojavu artritisa i raka. Ima sledeće koristi:

  • Srčana oboljenja – omega 3 masne kiseline smanjuju visok holesterol i trigliceride u krvi. Takođe, smanjuju verovatnoću da se pojave ugrušci u arterijama koji mogu da dovedu do moždanog udara, srčanog udara, plućne embolije ili perifernih vaskularnih bolesti. Takođe, ove kiseline mogu da smanje i visok krvni pritisak.
  • Kanceri – prema istraživanjima, omega 3 masne kiseline mogu da ubiju ljudske ćelije raka.
  • Artritis – pokazano je da su omega 3 masne kiseline korisne za lečenje i prevenciju artritisa.
  • Astma – ulje lanenog semena može značajno da smanji upalu i da poboljša funkcije pluća.
  • PMS – omega 3 masne kiseline mogu da ublaže ili čak da eliminišu simptome PMS-a.
  • Alergije – omega 3 masne kiseline pomažu da se smanje alergijske reakcije.
  • Zadržavanje vode – ulje lanenog semena pomaže bubrezima da uklone natrijum i vodu.
  • Kožna oboljenja – laneno ulje je poznato po svojoj sposobnosti da poboljša teksturu i kvalitet kože, a takođe će ublažiti kožna oboljenja uzrokovana nedostatkom omega 3 masnih kiselina u ishrani.
  • Vitalnost – upotreba ulja lanenog semena može da poveća vitalnost i energiju. Na ovaj način poboljšava se izdržljivost.
  • Osećaj smirenosti tokom stresa – omega 3 masne kiseline sprečavaju prekomernu količinu toksičnih biohemikalija koje organizam proizvodi pod stresom.

Biljka lana daje vlakno od koga je platno istkano, kao i seme i ulje. Seme lana je visoko nezasićeno i zdravo za srce. Lignani i druge komponente semena mogu takođe imati antioksidantna svojstva, što im omogućava da smanje aktivnost slobodnih radikala koji uništavaju ćelije.

Upotreba lanenog semena

Seme lana ima prijatan ukus oraha i može se posipati po žitaricama, stavljati u ovsene pahuljice, jogurte i u frapee. Takođe, možete izabrati da koristite ovo seme u obliku ulja, ili kao suplement u obliku kapsula. Mnogi bodibelderi koriste ovo seme kao dodatak svojoj ishranu kada žele da nabace masu. Da biste izvukli najviše koristi iz semenki, sameljite ih ili ih dobro sažvaćite, jer u suprotnom će cele semenke jednostavno samo proći kroz vaše telo.

Držite semenke ili ulje u frižideru.

Ulje možete držati i na tamnom mestu. Nemojte koristiti ulje za prženje ili dinstanje.

Preporučena dnevna doza za većinu ljudi je da uzimaju najmanje 1000 mg jednom do tri puta dnevno.

Trudnice ili dojilje ne bi trebalo da konzumiraju velike količine lana.

 

Indikacije nedostatka omega 3

Neki od pokazatelja da možda imate nedostatak omega 3 masnih kiselina uključuju:

  • Suvu kožu
  • ,,Pureću kožu” – sitna, gruba ispupčenja na rukama
  • Suvu ili neposlušnu kosu
  • Perut
  • Meke ili lomljive nokte
  • Menstrualne grčeve
  • Predmenstrualnu osetljivost dojki

Аутор: admin

Kulturni radnik. Na stalnom putu samoobrazovanja!

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *