Šta treba da sadrži rezime biznis plana za kafić?

knjigovodstvene usluge

Od početne ideje do biznisa snova potrebni su vreme, upornost, jaka želja i mnogo ulaganja. Pritom, ne misli se samo na ulaganje u vidu finansijskih sredstava. Potrebno je da uložite mnoge napore, počevši od vašeg truda, znanja i rada, pa sve do tih nekih neophodnih novčanih sredstava.

Ukoliko ste se odlučili da započenete biznis i da se pre svega fokusirate na ugostiteljstvo, onda treba da imate u vidu u kojem smeru će se vaš biznis kretati. Naravno trebate da obratite pažnju i na knjigovodstvene usluge, a vezano za tu vrstu informacija saznajte više na sajtu. Pored toga treba razmišljti i o izradi sajta. U današnje vreme malo koji kafić nema svoj sajt, a ono što je najbitnije je da taj sajt bude dobro pozicijoniran na google pretrazi. Ono što vam može doneti dobru rangiranost je SEO. Optimizacija sajta je ključna za dovođenje sajta na nekoliko prvih pozicija u pretrazi.

Na početku je jako važno da napravite plan, a taj proces bi se stručno mogao nazvati izrada biznis plana. Izrada biznis plana podrazumeva da vi stvorite na papiru jasno sliku razvoja vašeg budućeg posla, uključujući sve one najvažnije stavke, ali i sve one manje važne. Biznis plan je osnova, vodilja i na neki način lična karta vašeg ugostiteljskog objekta. Kada pišete rezime biznis plana, važno je da uključite sledeće stavke:

Ukratko o kafiću – naglasite ono po čemu ste posebni

Na početku bi trebalo da predstavite svoj ugostiteljski objekat, da navede njegov naziv, svrhu, njegove mogućnosti. Ukoliko postoje neke specifičnosti vašeg kafića, obavezno i to navedite. Na primer po kojim standardima je urađen enterijer, šta je to što vaš kafić ima posebno, da li ima baštu, da li nudi neka ekskluzivna pića, da li se u vašem kafiću mogu naći i ponude koje nisu baš dostupne svuda i slično. Posebno naglasite ono po čemu ste posebni.

Rezultati istraživanja tržišta

Podrazumeva se da ste pre same izrade plana pristupali istraživanju tržišta i otkrili šta je ono što se traži, šta je ono što nedostaje kafićima u gradu u kojem planirate da otvorite kafić i šta je ono što ćete vi ponuditi kao novinu. Prvo treba navesti sve one nedostatke koje ste vi pronašla, a onda treba naglasiti prilikom izrade biznis plana, da ćete vi te nedostatke ispraviti i da ćete se zbog toga razlikovati od ostalih.

Lokacija

Trebalo bi da navedete i gde će vaš kafić biti lociran. Navedite precizno ulicu, a ako bude bilo potrebe posebno naglasite šta se nalazi u blizini i kako je najlakše stići do tog dela grada. Važno je i da navedete zašto ste odabrali baš taj deo grada, a ovde u obzir dolaze naravno samo pohvale lokacije i specifičnosti određenog mesta. U ovom delu takođe možete malo detaljnije opisati enterijer i raspored.

Koliko ćete uložiti i koliku dobit planirate

Izrada biznis plana podrazumeva da ćete vi isplanirati sve moguće troškove. Morate navesti koliko planirate da uložite, da li će vaš ulog biti finansiran od strane vaših partnera ili će to biti neka vrsta kredita. Potrebno je naravno i navesti koliku dobit planirate da ostvarite u periodu od minimum tri pa na više godina.

O vama

Lepo bi bilo da biznis plan sadrži i neko reč o vama. Odnosno, kada pristupate izradi biznis plana treba da razmišljate o vašoj motivaciji i onome što vas pokreće i slično. Navedite neka vaša prethodna iskustva, navedite zašto želite da otvorite baš kafić, navedite zašto vas to posebno inspiriše i kako planirate da razvijete svoj biznis.

Gledajte da ovaj deo bude što više neformalniji, kako bi svi oni koji imaju pristup vašem biznis planu mogli na trenutak da se poistovete sa vama i da vas bolje razumeju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *