Sve više ljudi se odlučuje za pokretanje svog biznisa

Ako ste razmišljali o pokretanju sopstvenog biznisa verujemo da već imate odličnu ideju pa ćete možda ponuditi  novi do sada neviđen proizvod ili uslugu. Ukoliko procenjujete da na tržištu može biti mesta za ono što Vi nudite, a pritom ste i dovoljno hrabri da se upustite u avanturu pokretanja sopstvenog biznisa, ono što je neophodno je da prvo razradite biznis plan i u okviru njega marketing plan i strategiju.

Napravite marketing plan koji uključuje kako savremene tehnologije tako i štampanje flajera, vizit karti i ostalih promotivnih materijala

Dobar marketing plan daće čistu vizuru vašeg poslovanja i kako bi Vaš biznis trebalo da izgleda u sledećih godinu, odnosno sledeće 3 ili 5 godina i sa kojim finansijskim efektima.

Možda ste Mogu-ja-to-sam tip, ali napraviti dobar marketing plan, po meri vašeg poslovanja, nije nimalo lako. Naime, potrebno je da marketing plan bude dovoljno sveobuhvatan i iscrpan, počevši od toga da li planirate da poslujete pretežno sa pravnim licima ili i u maloprodaji, do označavanja ciljne grupe Vaših kupaca po mestu, polu, godinama, sloju kome pripadaju i ponašanju.. Marketing plan treba prilagoditi svim tim važnim činjenicama.

Izlišno je reći da ako želite da pokrenete svoj biznis, morate imati sajt koji će biti relevantan i atraktivan kako bi privukao željenu grupu ljudi, preko koga možete pratiti broj poseta, ali i kupaca. Marketing društvenih mreža danas je neupitan, to će Vam svako ko se bavi prodajom reći, odnosno bitno je da Vaš poslovni Facebook ili Instargram nalog bude dobro postavljen i vođen, što zahteva dosta truda i vremena. Štaviše, statistika kaže da kod društvenih mreža broj objava raste neradnim danima, pa ukoliko ne mislite da taj posao prepustite drugima, budite spremni na malo slobodnih vikenda.

Ako vam se ovo čini preambicioznim za početak jednog start-up biznisa, uvek možete odštampati flajere koji ljude pozivaju na brzu akciju, a koji se mogu prilagoditi svakom budžetu. Flajeri su jedan od starijih vidova marketinga, ali i dalje imaju izuzetno jak uticaj na obaveštavanje ljudi o Vašem postojanju. Tako da ako želite da štampate flajere i tako dođete do svojih kupaca – samo napred, sigurno nećete pogrešiti.

Skoro sve štamparije u gradu mogu vam pomoći da biranjem gotovih paterna dođete do originalnog rešenja za promovisanje usluge ili proizvoda i dati neki koristan savet, jer ponekad i jeftino rešenje može dati jednako dobre rezultate, ako imate dobru ideju.

Uradite istraživanje tržišta, izaberite saradnike i knjigovodstvenu agenciju

Da biste odabrali biznis koji ima šanse da bude uspešan, osnovna informacija koja Vam je potrebna jeste koliki deo tržišta je sličnim biznisom ostao nepokriven, jer će pružiti uvud u to koliko morate uslugu ili proizvod prilagoditi odnosno izmeniti  i učiniti autentičnim i isplativim.

Što je saznanje o tržištu veće, to je veća šansa da uspešno plasirate svoju uslugu ili proizvod. Zato, investirajte u znanje, svoje ili platite tuđe, neznanje može da učini da nekad i veliki napori budu bez efekta. Potrebno je, dakle, da prikupite sve relevantne informacije, naročito o poslovanju konkurencije i o tome kako se vi možete pozicionirati u odnosu na to što oni nude.

Takođe, potrebno je izabrati saradnike, na koje se možete osloniti i kojima možete verovati, koji će znati da procene ko su Vaši budući klijenti i kupci, šta su im prioriteti i potrebe, kada, gde i kako do njih doći. Poželjo je da imate tim koji će znati da sagleda trendove u poslovanju koji se izdvajaju, a koji mogu uticati na vašu ciljnu grupu. Takve procene daju i agencije pa je dobra marketing podrška nekada najbolja investicija.

Tržište je brzo i podložno  mnogim promenama sa kojima morate ostati u toku. To je naročio ozbiljna tema kada su u pitanju  zakonske obaveze koje jedan preduzetnik ili privredno društvo može imati prema državi. Pa pored svih stvari koje nosi preduzetništvo veoma je bitno i da izaberete kvalitetnu agenciju koja će Vas bar rasteretiti tog dela poslovanja i koja će Vam omogućiti da se posvetite svojim kupcima i propagiranju svog biznisa. SVM Knjigovodstvena agencija je ta koja Vam može pružiti sve potrebne informacije o okvirima legalnog biznisa u Srbiji i preuzeti posao koji svim preduzetnicima predstavlja priličnu kočnicu i zadaje glavobolju.

Šta to podrazumeva?

Knjigovodstvena agencija Vam može pomoći pri registaraciji i izboru pravne forme, kod PDV-a, fiskalnih kasa, zapošljavanja, i za Vas obaviti neophodnu komunikaciju sa Poreskom upravom radi dobijanja PIB-a i kreiranja poreskog dosijea. Može regulisati sve poslove oko prijave pravnog lica u Upravi javnih prihoda, Poreskoj upravi i Centralnom registru obaveznog osiguranja. Ako hoćete da imate što manje problema, poželjno je da poslujete u zakonskim okvirima.

Knjigovodstvena agencija SVM

Nabavite sredstva za otpočinjanje biznisa

Ako razmišljate o početnom kapitalu koji Vam je potreban, po programu podsticaja razvoja preduzetništva kroz finasijsku podršku za početnike, Fond za razvoj RS dodeljuje sredstva za podršku preduzetnicima, mikro i malim privrednim društvima koji su u Agenciji za privredne registre registrovani u godini koja predhodi njihovom apliciranju za sredstva. Uz prijavu se prilaže i biznis plan koji je kao templejt obazac dat na sajtu.

Finansijska podrška daje se kroz bespovratna sredstva u iznosu do 30% vrednosti ulaganja, a preostali iznos Fond kreditira sa 1.5% kamatne stope godišnje ukoliko se prilaže  bankarska garancija kao sredstvo obezbeđenja, ili 3% ukoliko je reč o nekom drugom sredstvu obezbeđenja. Rok otplate je 5 godina sa grejs periodom od godinu dana. Od sredstava obezbeđenja u obzir dolaze hipoteka prvog reda na nepokretnostima, zaloga na pokretnim stvarima, ugovorno jemstvo privrednog subjekta, ugovorno jemstvo fizičkog lica kao i blanko sopstvena menica korisnika kredita sa klauzulom “bez protesta”.

Na sajtu Fonda za razvoj mogu se videti oni preduzetnici kojima su odobrena ali i oni kojima su odbijena sredstva, kao i razlozi za odbijanje.

Preduzetništvo – razlozi Za i Protiv

Ako započinjete sopstveni biznis, morate imati svest da mu morate biti posvećeni i imati dovoljno snage da se sa svim preprekama nosite. Lični motiv je možda i onaj presudan koji Vas može prevesti kroz sve psihološke aspekte koje jedan poslovni rizik nosi.

Svaka ideja ostaće samo slovo na papiru, ako realno ne procenite koliki je ukupan benefit koji će kupac Vaše usluge ili proizvoda na kraju za svoj novac dobiti. Ako konkurencija može da pruži to isto samo kvalitetnije i jeftinije, onda su vaše šanse za uspeh minimalne.

Recimo, ako kupite konkurentski proizvod i ne vidite šta je to što možete da ponudite bolje, možda treba sve na ideji i da se završi. Ali, ako ste sve aspekte pokretanja biznisa dobro promislili i rešeni ste da započnete  sa realizacijom Vaše ideje, razmislite još jednom šta je to što nudite, jer nekada je samo potrebno sagledati stvari iz drugog ugla, odnosno videti neku potrebu kupaca u novom svetlu.

To nije dovoljno za uspeh, ali je svakako odličan početak.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *