Vodite brigu o stanju farova na vašem automobilu

farovi

Ako bismo pogledali u period koji je bio pre skoro jednog vek, te kada bismo ga uporedili sa današnjim vremenom, odnosno 21. vekom, bilo bi jako zanimljivo uvideti kako se put osvetljavao ispred vozila.


Tada su se uglavnom koristile petrolej lampe, koje su logično imale slabu osvetljenost, nisu davale snop svetala koji bi osvetlio dosta ispred vozila, no, i tada se znalo da je jedno od glavnih i najprečih pravila imati dobru vidljivost puta, videti tačno svaki kamen, svaku deo kolovoza, kako ne bi došlo do nekih nesreća.
Kako je bilo pre oko sto godina, tako je ostalo sve vreme, pa se ulagalo mnogo u to da se svetla za motorna vozila što više i što bolje razviju i osposobe za savršenu osvetljenost koja daje sasvim jasnu vidljivost. Čak i sami laici znaju koliko su danas farovi napredovali u tom tehnološkom smislu, te da imaju čak i različite vrste sijalica koje se mogu koristiti za farove.

Stanje farova

Kako su jedan od osnovnih delova svakog motornog vozila, pa razumljivo i vašeg automobila, o kojem treba voditi dosta računa i skoro svakodnevnu brigu.
Skoro polovina saobraćajnih nesreća u svetu dogodi se tokom noći, zbog smanjene vidljivosti na putu, koja nije uslovljena samo vremenskim uslovima, već i nepotpunom ispravnošću farova, odnosno, svetala koja se koriste da obasjaju put kako vozaču jednog motornog vozila, tako i svima oko njega koji u tom trenutku učestvuju u saobraćaju. Upravo saobraćajne nesreće jesu najveći razlog da se o svakom delu automobila vodi pažljivo računa.
Vremenom, sva svetla, pa tako i farovi, slabe, gube snagu da osvetle ispred sebe svom svojom snagom, zbog čega je potrebno servisirati farove ili ih u poptpunosti zameniti novim, u odnosu na to koliko se njihova moć osvetljenosti smanjila. Smanjenu moć osvetljenja farova najbolje i sami osetite, te odmah treba reagovati, kako se ne bi dogodilo da dođe do potpunog kvara negde na sred puta.
U svojoj punoj „snazi“, odnosno, kada su sasvim u redu, farovi imaju opciju kratkih i dugih svetala. Kratka svetla osvetljavaju od 40 do najviše 80 metara ispred sebe na putu, dok duga svetla moraju osvetliti najmanje 100 metara puta ispred vozila.

Osim zbog bezbednosti, briga o svetlima, konkretno farovima je i te kako i zakonski određena, budući da novi zakon koji je već neko vreme na snazi podrazumeva upotrebu svetala u bilo kom trenutku vožnje. Farovi su konstantno uapljeni, iako to u prošlosti nije važilo u toku trajanja dnevnog, prirodnog svetla.
Dok su danju potrebna uključena kratka svetla, noć zahteva duga svetla osim u određenim situacijama, kada se moraju prebaciti na kratka.
Duga svetla se moraju smeniti kratkim kada se automobili iz različitih pravaca mimoilaze, te ako u tom momentu duga svetla ometaju suprotnog vozača, u slučajevima kada ta duga svetla ometaju vozača koji se nalazi ispred vas, kada se nalazite na putu sa uličnom rasvetom, u tunelu, ali i kada duga svetla ometaju upravljača šinskog vozila ikli nekog plovila.
Duga svetla se smenjuju kratkim i kada se na putu magla, te je slaba vidljivost, budući da duga svetla stvaraju takozvanu „belu zavesu“ koja otežava vožnju, te naravno u situacijama kada je vozilo zaustavljeno.
Sva ova pravila za samo jednu vrstu svetala na vašem automobilu, tačnije pravila namenjena farovima, govore o tome da je preko potrebno da vodite računa o stanju farova vašeg automobila, te da odmah pri primećivanju nekih mogućih kvarova i nepotpunog rada odvezete automobil na servis, kako ne bi kasnije došlo do nekih neželjenih i krajnje neprijatnih situacija.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *