Zašto bi svako od nas trebalo da se upozna sa Mnidfulness programom?

mindfulness

Da li ste svesni koliko ubrzanim tempom živimo? Da li osećate da gubite kontrolu nad stresnim situacijama? Da primećujete da stres utiče kako na pshihičko, tako i na fizičko zdravlje? Ako je „da“ odgovor na barem jedno od ovih pitanja, onda je vreme da naučite kako da ovladate sobom, svojim emocijama i nepredviđenim situacijama. Kako da napravite balans između vašeg duha i tela. Odnosno da ovladate Mindfulness vežbama. U nastavku pročitajte šta predstavljaju ove vežbe.

Šta je Mindfulness program?

Kao što verovatno znate, budisti već vekovima u nazad su upoznati sa blagotvornim efektima meditacije. Naime, meditacija utiče na eliminaciju stresa i negativne energije. A kako je stres okidač različitih bolesti, meditacija pozitivno utiče i na pshičko, ali i na naše fizičko stanje. Mindfulness program se upravo zasniva na vežbama meditacije, ali koje su prilagođene savremenom načinu života. Savlađivanjem različitih tehnika ovih vežbi, možemo uspostaviti duhovni i fizički balans.

Kako nam pomaže veština svesne pažnje?

Mindfulness (ili u prevodu svesna pažnja) program omogućava nam da savladamo različite tehnike koje nam pomažu da utvrdimo uzrok stresa, da naučimo kako da ga kontrolišemo i prevaziđemo.

vezbe-mindfulness

Kao što smo naveli, kontrolom stresa čitav naš organizam je na dobitku. Pravilnim izvođenjem Mindfulness vežbi, osetićemo pozitivne rezultate odmah nakon prvog termina treninga.

Naučno objašnjenje

Benefite Mindfulness vežbi potvrdili su i naučnici. Naime, pre oko 30 godina doktor Džon Kabat Zin je uveo Mindfulness program kao vid terapije protiv anksioznosti i depresije. Nakon dobijenih pozitivnih rezultata, ovaj program zainteresovao je brojne naučnike.

Godinama unazad rađene su studije kako bi se utvrdilo na koji način Mindfulness vežbe utiču na čoveka. Utvrđeno je da ove vežbe meditacije aktiviraju određene zone mozga koje  su inače slabije aktivne kod osoba koje su pod stresom, ili pate od anksioznosti ili depresije.

Naime, studije su pokazale da se ovim vežbama aktivira čak 8 zona mozga. Neke od ovih zona imaju ključnu ulogu u percepciji (opažanju), mišljenju i zaključivanju, itd. Takođe, Midfulness vežbe aktiviraju i centre koji su važni za samospoznaju, samokontrolu, pažnju i koncentraciju. Pored navedenog, ove vežbe su značajne i za razvoj i kontrolu emocija.

Kome je namenjen program?

Mindfulness program mogu pohađati svi koji žele da rade na sebi, koji žele da nauče na koji način da prepoznaju stres i da ga kanališu, oni koji žele da nauče kako da kontrolišu emocije, kao i oni koji žele da dostignu duhovnu ravnotežu. Pored toga, dobrodošli su svi koji imaju problem sa hroničnim bolom, kao i oni koji imaju problem da funkcionišu pod pritiskom.

mindfulness-program

Važno je napomenuti da se programu mogu priključiti svi, bez obzira na uzrast i prethodno iskustvo.

Koliko traje Mindfulness trening?

Mindfulness program traje 8 nedelja. Tokom trajanja programa polaznici su u prilici da se upoznaju sa teorijskim osnovama Mindfulness vežbi, a potom će imati priliku da prođu kroz praktični deo, gde će naučiti na koji način da pravilno izvode vežbe. Cilj ovog programa je da svi učesnici nakon završenog treninga mogu samostalno da izvode vežbe. Samo na taj način će biti moguće da se pokažu sva blagotvorna dejstva ovih vežbi. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *