Edukacija u prostoru dečije igraonice – da li je izvodljiva i na koji način?

Prva asocijacija na pojam dečije igraonice jeste osmeh mališana, zabava i igra bez granica, koja se svakodnevno može ponavljati, ili periodično na rođendanima drugara. Ipak, današnje igraonice su mnogo više od mesta za provod uz igračke, jer pružaju izuzetno korisne i edukativne sadržaje. 

To direktno znači da deca mogu naučiti mnogo toga boraveći u igraonicama, bilo jednoj omiljenoj, ili na različitim lokacijama, što je sjajna informacija. Današnji ambijenti dizajniraju se sa akcentom na bezbednost, ali i edukaciju, sadržaji se osmišljavaju na način da uvesele mališane, ali i obezbede im niz novih saznanja i novosti, što obezbeđuje kvalitetno odrastanje i pripremu za vrtić ili školske razrede. 

Učenje kroz igru deo je svakodnevnice u igraonici

Veoma je važno da mališani uče kroz svakodnevnu igru, bilo kod kuće ili u prostoru dečije igraonice. Kada borave u igraonici, za zabavu su zaduženi drugari, osoblje i animatori. Igračke su brojne i raznolike, a mnoge od njih imaju funkcije muzike ili vizuelne, pa podstiču razvoj motoričkih veština, sposobnosti, opažanja i komunikacije. 

Prostor se uređuje tako da omogućava slobodno kretanje, ali i ispunjenost rekreativnim spravama, koje daju trošenje viška energije i razvoj fizičkih sposobnosti mališana. Sve to, značajno je za ukupan razvoj deteta, zbog čega je učenje kroz igru u prostoru dečije igraonice i sa vršnjacima izuzetno značajan deo detinjstva. 

Boravak sa vršnjacima je važan element socijalizacije dece

U uređenom ambijentu dečije igraonice boravi se najčešće sa svojom i srodnim generacijama mališana, tako da je uvek moguće pronaći zajednička interesovanja. Boravak sa vršnjacima važan je za socijalizaciju mališana, podsticanje upoznavanja, oslobađanja osećaja zatvorenosti i aktivnu komunikaciju. 

Najčešće su im ideje vrlo slične, pa se mogu kroz zajedničku, timsku ili igru u paru upoznati, sarađivati, dogovarati, deliti igračke i aktivno komunicirati. Sve navedeno, značajno je za druženje mališana sa drugom decom, što daje jednostavnije uklapanje u vrtić ili školu, tako da ima samo pozitivnih efekata. 

Radionice i sadržaji edukativnog karaktera su brojne

Pored učenja kroz igru i druženje sa svojim vršnjacima, mališani u prostoru dečije igraonice mogu učestvovati u raznovrsnim zabavnim aktivnostima. Organizuju se tematske radionice koje podstiču razvoj sposobnosti i veština deteta, kao i razmišljanje, analizu i izvođenje zaključka. Najčešće, u pitanju su sadržaji sportskog, umetničkog, zabavnog i društvenog karaktera. Uglavnom se radi o takmičenjima na spravama, kvizovima znanja, muzičkim igrama, timskom i individualnom učestvovanju u aktivnostima, kao i pokazivanju ličnih interesovanja, sklonosti ka kreativnosti i određenim sadržajima. 

U prostoru dečije igraonice može se naučiti mnogo novih informacija i dobiti saznanja u svim oblastima interesovanja, što kasnije pozitivno deluje i za pripremu za predškolsko i polazak u školu. Sve navedeno, organizuje se u zavisnosti od uzrasta deteta, jer su neke igraonice predviđene za određenu kategoriju, na primer do 4 ili 7 godina, dok su druge univerzalnog karaktera.

Ambijent koji imaju današnje dečije igraonice obezbeđuju aktivnu edukaciju mališana, kvalitetno provedeno vreme i sadržaje koji će nedvosmisleno obogatiti njihova saznanja i iskustva. Učenje se osmišljava na zabavan način, uz saradnju sa vršnjacima, kroz igru, osmeh i razvoj individualnih, ali i timskih veština.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *