Ovladajte veštinom koja donosi uspeh na mnogim poljima

Mentalno zdravlje postaje sve važnije, iako bi mnogi rekli da mu se posvećuje nedovoljno pažnje i da je skrajnuto u poređenju sa ostalim zdravstvenim problemima.

Ipak, kako živimo u sve izazovnijim vremenima, sve je važnije raditi na sebi i postizanju ličnog mira i napretka. Jedan od načina koji je koristan i za psihu i za sve ostale oblasti života jeste mindfulness tehnika.

Razvijanjem veština do uspeha u poslu – mindfilness tehnika sve popularnija

Sigurno ste se do sada susretali sa izrazom „soft skills“, odnosno takozvane meke veštine. To je sve više popularan skup veština koji je poželjan za pojedinca i u privatnom i u poslovnom planu, koji se odnosi na veštine koje su usmerene na stvaranje dobrih međuljudskih odnosa, odnosno na veštinu dobre komunikacije. Mindfulness tehnika se bazira na, može se reći, na tri reči – svest, pažnja, sada.

Drugačije rečeno, svodi se na vežbanje veštine da svesno posmatramo sebe, odnosno svoje misli, osećanja, pa i posmatranje okoline, ali bez ikakve naznake osuđivanja. U sam mindfulness spada više tehnika, a neke od njih su meditacija, i s njom povezane vežbe disanja, kao i sporo i pažljivo jedenje i hodanje.

Kako mindfulness tehnika utiče na posao koji obavljamo 

Kada se pojedinac posveti usavršavanju mindfulness tehnike, ne postoji čarobni štapić koji će preokrenuti ličnost da odjednom ovlada svim veštinama. To se dešava postepeno, tom tehnikom se ovladava kroz određeno vreme, naravno, sve u skladu sa individualnim karakteristikama.

Stoga, ako ih primenjujete, primetićete da postepeno postajete produktivniji na poslu, što je visoko rangirano kod svakog poslodavca. Zatim, primetiće se i veći kvalitet samog posla koji se obavi, a sve to biće objedinjeno sve boljim odnosom sa kolegama, odnosno poboljšaće se međuljudski odnosi. Naravno, kada je komunikacija dobra i prilagođena, sve dobro dolazi uz to.

U čemu još pomaže ova tehnika

Osim onoga što doprinosi samom obavljanju svakodnevnih poslova, postoje mnogobrojne dobre strane ove tehnike koje su blagotvorne za ceo organizam. Zapravo, radi se pre svega o umanjenom stresu, koji je sastavni deo svakodnevnog života savremenog čoveka.

Kada se umanjio stres, smanjila se i mogućnost za pojavom anksioznih napada i depresije, a otvorio se put ka jednom dobrom opštem mentalnom stanju. Vežbi ima dosta, a svode se na to da se pažljivo diše, da se osluškuje svoje telo, da naučimo pažljivo da slušamo, kao i da pažljivo promatramo svoje misli. Da se posvetimo svemu što radimo, ali ne na način da nas to opterećuje, nego da smo u datom trenutku prisutni. “Sada i ovde“ – to je ono što je jedan od mota ovetehnike – koncentrišite se na sadašnji trenutak i u njemu uživajte, čak i kada su u pitanju neke svakodnevne aktivnosti.

Sve to doprinosi da se na kraju jednog dana osećate srećno i zadovoljno, odakle proizilazi optimizam koji nam je potreban svakog dana. Ova tehnika nas uči o tome kako da živimo svaki dan a da imamo elana i inspiraciju da stvari počinjemo, radimo i završavamo, i da se uzdignemo kad potonemo. Da nam neuspeh ne bude tačka, nego da docrtamo još one dve koje vode do trenutka kada počinjemo iznova.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *