Programi olakšavaju poslovanje u maloprodaji i ugostiteljstvu

program za maloprodaju

Za svakodnevni rad u maloprodaji i ugostiteljstvu, tj. prodavnicama i kafićima i restoranima na primer, potreban je poseban program preko kojeg će se poslovanje svakodnevno i neometano obavljati, sa jasnim uvidom u sve segmente poslovanja.

Ukoliko je nekome nejasno, samo nek se zapita kako neka od tih radnji izdaje fiskalne račune i sve ono što je zakonski obavezujuće u legalnom poslovanju. Posredstvom tog programa može da se vodi stanje zaliha, zatim da se obavljaju automatski određene stvari u vezi sa knjigovodstvom, ali i da kada postoji više prodavnica ili ugostiteljskih objekata oni svi budu povezani na jedan server. Pomoću programa za maloprodaju izdaju se sve potvrde koje imaju veze sa prometom.

Koje sve mogućnosti ima program za maloprodaju

Kada maloporodaja od veleprodaje dobije određeni artikal, mora da se uradi takozvana kalkulacija, odnosno ulaz robe u sistem zaliha. A to se može uraditi kada postoji program za maloprodaju. Dakle, da taj proizvod bude „na stanju“. Za to se takođe vezuje i formiranje cena, koje se u okviru sitema automatski mogu menjati, i to spada u domen nivelacija cena. Da bi jedna maloprodaja radila, a isto tako i jedan ugostiteljski objekat, potrebno je da se promet beleži i izdaje na POS kasama. Preko tih kasa se izdaju fiskalni računi, kao i različiti predračuni i avansi. Na kraju poslovanja preko ovih kasa se može imati uvid u dnevni promet, kao i periodični, i to sistematično podeljen prema načinu plaćanja. S druge strane, tako se i vrši automatsko knjiženje prometa.

Šta je najvažnije kod prodaje na malo

Uz maloprodaju se obično vezuje to da postoji veliki promet, naročito ako se radi o razvijenim maloprodajama, koje dnevno imaju veliki broj kupaca. Zato se i za neku radnju kaže da je prometna. U tom slučaju, da bi sve obavljalo kako treba u uslovima ponekad i velike gužve, ne sme da bude zastoja u radu. Čekanje na kasi za savremenog kupca ne dolazi u obzir, jer će vrlo brzo otići drugde gde neće morati da čeka. Tu je presudna uloga programa u kome se u maloprodaji radi – on mora biti i jednostavan za svakodnevno baratanje, odnosno da onome ko radi za kasom ne stvara zabune, kao i da mu ne treba posebna i dugotrajna obuka za rad na njemu.

Olakšica u obavljanju popisa i upravljanju zalihama

Svaka firma koja se bavi maloprodajom ima obavezu koja je definisana zakonom da mora obaviti popis nakon nekog vremena. Svi koji su to ikada radili znaju koliko je to naporno i koliko vremena oduzima. Uloga programa za maloprodaju je da proces kao što je popis olakšaju i automatizuju, što se danas svodi na korišćenje mobilnih uređaja. Takođe, još jedna bitna stavka jeste upravljanje zalihama. Nijedna maloprodaja ne voli da ima na lageru bilo koju stvar dugo. Naime, njima je potreban stalan obrt, da ne bi došlo do situacije da nešto zauzima prostor koji se može iskoristiti i za neki drugi arikal koji bi se bolje prodavao. Program tu doprinosi u analiziranju zaliha i njihovom optimizovanju.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *