Ukoliko se selite, verovatno ste već pročitali tekstove o tome kako selidbe zapravo mogu biti jednostavne. Ali ste isto tako verovatno pročitali i brojne komentare sa stresnim i negativnim iskustvima. Ljudi koji nisu naišli na pobleme tokom procesa selidbe imali su sreće ili znanja da pronađu prave i pouzdane agencije ili u krajnjem slučaju imaju odlične organizacione sposobnosti.
Bilo kako bilo, bez obzira da li su u pitanju preseljenja iz jednog u drugi deo grada ili su to međunarodne selidbe svakako postoji nekoliko stvari koje možete uraditi pre nego što dođu ljudi iz agencije za selidbe i proces preseljenja krene. Prava organizacija i malo razmišljanja i rada će vam ceo proces učiniti lakšim i manje stresnim.
Napravite plan i listu stvari
Prva stvar koju treba da uradite je da napravite plan akcije i spisak stvari koje ćete poneti sa sobom u novi stan. Uverite se da svaki član domaćinstva zna šta treba da uradi i koje stvari treba da spakuje. Dobro napravljen plan selidbe će vam pomoći da sve protekne u najboljem redu, bez stresa, a čekiranje ispunjenih zadataka i liste stvari za prenos pomoći će vam da slučajno u starom stanu ne zaboravite neki važan predmet ili vama dragu uspomenu.
Sa pravljenjem plana i spiska stvari za selidbu počnite ranije, jer ćeteb ih gotovo sigurno više puta dopunjavati i prepravljati. Ako spisak predmeta koje želite da prenesete u novi dom počnete praviti veče pre nego dođe kamion za selidbe, velika je verovatnoća da ćete zaboraviti neke predmete koje želite da ponesete sa sobom, poput pasoša, važnih dokumenata ili čak nakita.
Odredite stvari koje vi želite da spakujete
Različite agencije za selidbe nude i različitu vrstu usluga. Tako na primer, neke nude samo prevoz robe, dok druge nude i dodatne usluge poput iznošenja stvari iz starog i unošenja istih u novi dom. Ipak, postoje stvari koje su dragocene poput nakita, a opet nisu teške i gabaritne. Naša preporuka je da ih sami spakujete i ponesete sa vama.
Naravno, ne zaboravite da što se tiče selidbe cene zavise od više faktora. Pre svega od razdaljine, količine i težine tovara, već pomenute usluge iznošenja i unošenja stvari, ali i pakovanja. Zato, ukoliko ste u mogućnosti dobro bi bilo da sami spakujete određene dragocenosti, pa zašto ne i najveći deo predmeta koje selite. Na taj način, osim što ćete biti sigurni da su dragocenosti sa vama, možete i dodatno uštedeti.
Oslobodite se stvari koje više nećete nikada koristiti
Koliko puta ste naišli na predmete koji vam stoje u garaži ili kući a za koje znate da ih više nikada nećete upotrebiti? Vrlo je verovatno da imate uređaje koji ne rade već duže vreme ili su oštećeni, poput lampi, malih električnih aparata ili dečijih igračaka, a koje ste odložili za popravku ili jednostavno vam više nisu potrebni.
Zato, ako ste sigurni da ih nikada više nećete koristiti probajte da ih prodate ili poklonite nekome za koga znate da ih može iskoristiti na pravi način. Osim što možete zaraditi nešto novca, sigurno je i da će količina tereta koji selite biti manja a samim tim biće manja i ukupna cena selidbe.
Pripremite hranu i grickalice za prvi dan u vašem novom domu
Dan pred početak selidbe, dobro bi bilo da pripremite hranu, par sendviča, kiflice ili neke grickalice, za prvo veče u vašem novom domu. Nakon što stignete u vaš novi stan sigurno je da nećete imati vremena ili nećete želeti da pripremate večeru za vaše ukućane dok se ne raspakujete. Stvari će biti svuda po kući, a vi ćete nakon selidbe tražiti samo gde da sednete ili legnete i odmorite se od napornog dana.
Ne zaboravite da kutiju sa hranom i ličnom higijenom posebno i vidljivo označite jer će to biti prve stvari koje ćete potražiti u novom domu. Naš predlog je da i ostale kutije jasno obeležite kako ne biste lutali i gubili vreme tražeći ono što vam je potrebno.
Kao što vidite, postoji puno stvari koje treba i možete uraditi pre nego što ljudi iz agencije za selidbe dođu do vas. Možda vam se u prvi mah ovi poslovi učine teškim i zamornim, ali ako se dobro pripremite i isplanirate ono što sami možete obaviti, selidba će proći glatko.