TRI STVARI KOJE NISTE ZNALI O ELEKTRIČNIM TROTINETIMA

Ovo popularno prevozno sredstvo postalo je apsolutni hit i trend poslednih par godina svuda u svetu, pa tako i kod nas. Potreba da što pre stignemo na posao i probijemo se kroz pik gradske gužve, a da se pritom ne oznojimo i iznerviramo, doprinela je popularnosti električnih trotineta kao pogodnog prevoznog sredstva u te svrhe. Oni su danas veoma lako dostupni za kupovinu, jednostavni su za upotrebu, ekološki su prihvatljivi u odnosu na automobile i ne iziskuju velike dodatne troškove održavanja i ulaganja. 

Iako se sve više informišemo i slušamo o ovom dvotočkašu postoji nekoliko stvari koje smo izdvojili kako biste svoje znanje dopunili. 

U GRADOVIMA U KOJIMA JE ZABLEŽEN VISOK PROCENAT UPOTREBE ZAGAĐENOST VAZDUHA JE ZNATNO SMANJENA

Ono što se ne može reći za automobile kada je u pitanju ekološki uticaj na vazduh koji dišemo, svakako važi za ovog dvotočkaša, a to je da ne postoje izduvni gasovi i hemikalije koje njegovom upotrebnom zagađuju vazduh. Kod nas jeste zabeležen trend porasta onih koji koriste električni trotinet u svakodnevnom životu za prevoz na manjim relacijama, obično gradskim. Ali to nije ni blizu onom procentu koji je zabeležen u svim većim evropskim gradovima poslednjih par godina. 

Najvići procenti kada govorimo u zastupljenosti u opštoj populaciji odnosi se na Berlin. Činjenica je da je upotrebnom ovog dvotočkaša u tom gradu rasterećena saobraćajna gužva čak i tokom očekivanih gružvi, a to je automatiski vodilo i smanjenju zagađenja vazduha

Ono što stanovnici Berlina imaju kao mogućnost jeste da električni trotinet iznajme putem aplikacije i jednostavnim skeniranjem QR koda što je postalo veoma popularno. 

U SRBIJI JOŠ UVEK NIJE ZAKONSKI REGULISANO PITANJE ELEKTRIČNIH TROTINETA, ALI NEKA PRAVILA POSTOJE

Kao što je već pomunuto, veliki porast kupovine i upotrebe ovog prevoznog sredstava, zahtevao je promene na više polja. Kako se u drugim evropskim zemljama javio i postao popularan pre nego kod nas, tako se one i donele zakone vezane za njegovo funkcionisanje u saobraćaju. Svaka zemlja je shodno svojim zakonima i ostalim normativnim aktima regulisala ovo pitanje. Ono na šta se ti propisi odnose jesu upravo mesto gde se mogu voziti, zatim maksimalna brzina koja je dozvoljena, starosna granica, nošenje kacige, a u Holandiji je čak propisano i nošenje tablica. Naravno, predviđaju i novčane kazne za nepoštovonje istih. 

Pravno odnosno zakonsko regulisanje ovog tipa vožnje važno je zbog bezbednosti vlasnika odnosno vozača, ali isto tako je važno i za ostale učesnike u saobraćaju, posebno pešake. 

Radna grupa pri Ministarstvu unutrašnjih poslova je formirana i već se aktivno radi na izradi novog zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima koji se očekuje krajem ove godine. Do tada savesna vožnja i odgovornost je ključna. 

POSTOJE I TERENSKI ELEKTRIČNI TROTINETI ZA VOŽNJU PO RAZNOLIKOM TERENU

Iako je očigledno da običan model ovog dvotočkaša ne možemo voziti po snegu, kiši i neravnim površinama on je tokom prolećnih i letnjih dana u gradovima veoma zastupljen. Ipak, neke kompanije su napravile modele koji po svojim karakteristima mogu da se koriste i za vožnju po manje pristupačnim površinama.

Razlika u odnosu na standardne modele je u većem kapacitetu baterije i većoj brizini koju mogu da razviju, ali u stabilnijim gumama. Treba da znate i da su oni znatno teži od one verzije namenjene za gradsku vožnju i da su kod nas manje dostupni u odnosu na klasičan model. 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *