Obrazloženje da su za određena znanja i učenja deca mala predstavlja grešku prethodnog veka, kada se na mnoga pitanja odgovaralo sa „mali/mala si za to, ima vremena da saznaš i čuješ“.
Na prvom mestu, takvim odgovorima se seče radoznalost dečija u korena, suzbija se želja za otkrivanjem novog i nepoznatog, a to kasnije za rezultat ima slabije pamćenje, nezainteresovanost za rad, slabe komunikacijske veštine, loše snalaženje u prostoru i vremenu u kojem se nađu i spisak se tako može nastaviti prilično dugo.
Već od perioda kada dete progovori počinje mogućnost da se komunikacijske veštine razvijaju, malo po malo. Uticajem okoline, najpre roditelja, a onda baka i deki, te onda vaspitnih i obrazovnih ustanova, formira se ličnost koja je sposobna da kritički razmišlja, da svakom problemu pristupi sa analitičke tačke tražeći povoljno rešenje. Ali, sve to se ne uči prepuštajući dete „slučaju“, tako što se većina dana provede uz crtane filmove ili provođenjem vremena sa bakama i dekama, bez ili sa malo dodira sa svojim vršnjacima. Da biste razvili kvalitetne komunikacijske veštine kod svoje dece potrebno je da za sve odvojite malo vremena i da se potrudite, a ovo su neke od stvari koje vam u tome sigurno pomažu.
Knjige za decu osnov su za komunikaciju i saznavanje
Birajući knjige za decu ne birate samo priče i bajke koje će vaše dete zabaviti, nasmejati, već će ga uvesti najpre u jedan svet znanja. Bilo koje da su, knjige za decu deluju edukativno na više frontova. Najpre, njihovim čitanjem vi bogatite rečnik svoje dece. Na zabavan način, uz pamćenje priča, oni pamte i nove pojmove, nove reči, koje će polako početi da koriste u svakodnevnici, a to je već dobar znak da su komunikacijske veštine poboljšane. Pored toga, pružićete im ono šta knjige za decu primarno pružaju, upoznavanje sveta kroz „ružičaste naočare“, ali uz jasno odvajanje dobrog i lošeg, na taj način ćete započeti izgradnju kritičkog mišljenja kod svog deteta i postaviti vrlo stabilne temelje za sve ono šta kasnije dolazi.
Svako ponovono čitanje stvaraće mogućnost otkrivanja nezapaženih delova, otkrivanje još nečega novog, a to će uticati tako da komunikacijske veštine dece uvek idu stepenik po stepenik više.
Obezbedite deci igru sa vršnjacima
Normalno je da će se deca uz vas i bake i deke osećati najopuštenije, potpuno sigurno i bezbedno. Međutim, kada im je okolina uvek takva, onda se događa to da rastu pod „staklenim zvonom“. Uz sve to, njihove veštine komuniciranja, ponašanje, potpunog funkcionisanja svodi se na imitiranje starijih. A to nije uvek dobro.
Kako bi se obezbedio uredan razvoj i rast, deci je potrebna komunikacija sa njihovim vršnjacima. Kroz igru i druženje oni ostvaruju odnose baš kao i odrasli kada komuniciraju sa osobama sličnih interesovanja, godinanja, zanimanja… Na taj način postaju otvoreniji, komunikativniji, druželjubiviji i bolje prihvataju sve ono šta se oko njih dešava, spremniji su za saradnju, što već dovoljno utiče na to da komunikacijske veštine budu u ozbiljnom plusu. I naravno, sama igra je mnogo lepša i zanimljivija, jer imaju drugare koji istim žarom pristupaju svemu.